Жазғы демалысты ұйымдастыру туралы

 

 

Жаз-ұлдар мен қыздардың сүйікті кезеңі. Үш ай бойы оқулықтарды және мектеп формасын кейінге қалдыруға және  жылы күндері достармен қарым-қатынас жасауға болады. Демалыс-бұл өткен және болашақ оқу жылының арасындағы көпір, жаңа оқу жылына өз денсаулығын нығайтудың ең жақсы уақыты.  Балаларды сауықтыруда мектеп жанындағы жазғы лагерлер үлкен рөл атқарады, онда ағзаны сауықтырумен айналысуға болады.

Шынығу үшін ауаны, күн мен суды қолданамыз. Шынығуда ең бастысы-күнделікті процедураларды қайталау. Таза ауа барлық балаларға пайдалы. Күн мен көлеңкеде ауа ваннасын қабылдауға болады. Жақсы ауа ванналары және сапар кезінде орманда палаткаларда демалу өте пайдалы. Таза, салқын ауа сергеді, қанның оттегімен жақсы қанығуына ықпал етеді, көңіл-күй артады. Сондықтан таңертеңгілік ырғақты гимнастиканы балалармен көшеде жасау пайдалы. Ашық терезелері бар бөлмеде немесе шатырларда таза ауада күндізгі ұйқыны ұйымдастыруға болады. Ауамен шынығуды, серуендеу, жорық, қозғалмалы ойындар кезінде жүргізуге болады. Күн-бала денсаулығының мейірімді досы: ол зат алмасуды, қан құрамын жақсартады, ауру тудыратын микробтарды өлтіреді. Бірақ бұл өте қатал дос.  Күнде болу уақытын мөлшерлеу керек: бастапқы 5 минуттан 30-40 минутқа дейін, тегіс күйгенше. Баланың жатқан күйде күнге күюі қажет емес, ол ойнауы, қозғалуы керек. Басында міндетті түрде бас киім болуы керек. Күн ваннасын аш қарынға немесе тамақтан кейін бірден қабылдауға болмайды. Күннің ең қолайлы уақыты-күн ультракүлгін сәулелерді көп жібергенде күннің бірінші жартысы. Оларға сүрту, құю және аяқ ванналары, душ, өзенде немесе көлде шомылу жатады. Суға түсу-бұл баланың ағзасына су, ауа және күн әсер ететін шынығу құралы. Балалар шомылуды жақсы көреді. Бірақ, балалар ағзасының тоңып қалмауын мұқият қадағалау керек. Алдымен суда 4-5 минут, кейін 20 минутқа дейін болуға рұқсат етіледі. Баланың жасы мен денсаулық жағдайын ескеру маңызды. Күнделікті аяқ ванналарын жақсы шынықтырады : балалар аяғын 2–3 минут бойы 100С – 150С суда ұстайды. Бұл процедураларды практикада қолдану оң нәтиже береді және суық тию ауруларының алдын алудың дұрыс құралы болып табылады, жүйке – психикалық күйзеліс деңгейін төмендетеді, балаларда күн сайын таңертеңгі гимнастиканы, динамикалық үзілістерді, дене жаттығуларын орындау әдетін тәрбиелейді.

Лагерьдегі мұндай сауықтыру жұмысы балалардың өмір сүру тонусын арттыруға ықпал етеді, белсенділікті, сергектікті дамытады, көңіл-күйді, жұмысқа қабілеттілікті жақсартады және көтереді. Лагерь тәрбиешілері мен тәлімгерлеріне бұл ретте консультанттардың немесе делдалдардың рөлі беріледі, ал өз денсаулығының құрылысшылары ретінде барлық кезеңдерде балалардың өздері қалады.