Мектеп ауруларының алдын алу

Соңғы жылдардағы мектеп оқушыларын медициналық тексеру қорытындысы көрсеткендей, мектепте оқу кезінде балалар миопия (жақыннан көрушілік), арқа мен сколиоздың бұзылуы, зат алмасуының бұзылуымен байланысты алиментарлық жолмен алынған аурулар пайда болады.

Баланы осы аурулардан қорғауға бола ма? Иә, бұл көбінесе оны қоршаған ересек-ата-аналарға, педагогтарға байланысты. Көру мүшелері мен сүйек-бұлшық ет жүйесі ауруларының алдын алу үшін баланың жұмыс орнын дұрыс ұйымдастырыңыз. Оқу жиһазы баланың бойлық-жас тобына сәйкес келуі тиіс. Мұндай 6 топ бөлінеді, 1 топ балалары үшін (бойы 100-115см) еденнен үстелдің қақпағының биіктігі 46см, орындықтың биіктігі-26см болуы тиіс. Әрбір келесі бойлық топ үшін (бойдың өсуі 15см, 30см, 45см және т. б.) үстелдің биіктігі 6см, орындық-4см-ге артады. Табиғи жарық жұмыс бетіне сол жаққа түсуі тиіс, терезелер жалюзи немесе ашық түсті перделері – көгілдір, ашық сұр және т.б. сияқты жарық қорғайтын құрылғылармен жабдықталады. Жасанды жарықтандыру жеткілікті болуы керек, қорғаныш плафондарында жарықдиодты, люминесцентті немесе энергия үнемдейтін шамдарды пайдалану жақсы. Қолданыстағы Санитарлық ережелер бойынша білім беру объектілері үшін қыздыру шамдарын қолдануға болмайды.

Баланың тамақтануын қадағалаңыз! Тамақ ішудің арасындағы үзіліс 4 сағаттан аспауы тиіс, ал ыстық тамақты ол күніне 4-5 рет алуы тиіс. Мектептегі таңғы ас немесе түскі ас жалпы тәуліктік калориялықтың 38-40% — ын құрауы тиіс, яғни мектепте ыстық тамақ қажет. Қазақ тамақтану академиясымен «Оқушылардың тамақтану рационы бойынша бірыңғай стандарттар» әзірленді, ол мектепте тамақтануды қазіргі заманғы ұйымдастыруға қойылатын барлық негізгі талаптарды қарастырады және әртүрлі маусымдарға арналған (Қыс-көктем, жаз-күз) 4 апталық перспективалық мәзірден тұрады. Жаңа оқу жылынан бастап оларды мектептерде енгізу басталады. Оқушылардың тамақтануы бойынша ата-аналарға негізгі кеңестер:

— тамақтану режимін сақтау, соңғы тамақ ішу-ұйқыға 2-3 сағат қалғанда;

— күн сайын дайындау, құйма дайындау, салаттарды үстелге берер алдында толтыру;

-күн сайын балалардың тамақтану рационына ет, сүт немесе ашыған сүт сусындары, нан (жақсы-қара бидай, тұтас дәнді), сары май және өсімдік майы, қант, көкөніс, аптасына бір рет-балық, құс, жұмыртқа, ірімшік, сүзбе.

-балада дұрыс тамақтанудың стереотипін қалыптастыру, ол үшін өзің балаға мысал болу керек- бұрышты, майлы тағамды қолданбау, тәттілерді, фритюрадағы өнімдерді, фаст-фудтарды тұтынуды азайту-табиғи жаңа піскен өнімдерді-майсыз ет немесе балықтарды, көкөністерді, жемістерді жергілікті өнімнен, витаминді-минералды кешендермен байытылған азық-түліктерден (мысалы, кальциймен, Д витаминімен және омега-май қышқылдарымен байытылған «Локо-Моко» немесе «Ум-Ка» сүзбесін) көбірек пайдалану керек).

Балалардың денсаулығы — Сіздің қолыңызда!